オデッサОдесаの支店に辿り着いてから、幾つかの命令を受けました。また、今後の長期的な動きについてもいろいろと聞かれたり、要望を述べたりしました。帰国がいつになるのか、そのあたりもまだわかりません。ただ、ともかくまずはモスクワの支店長とキエフКиївで合流し、その後二人で某所へ移動することになりました。支店長は優秀な方なので、僕が接待するのではなく、まさに部下として同行するという感じになります。
ともかく、そういうことになりましたのでキエフに移動せねばなりません。
ただし、オデッサとキエフ間はインターシティでも7時間程度かかります。それ故、途中の何処かで一泊くらいしたいというのが中年の思うところ。狙うとすれば、ヴィンヌィツャВінниця、ドニプロДніпро、チェルカッスィЧеркасиくらいかと考えました。
ところが先に調べたように、ドニプロ、チェルカッスィ行きは夜行列車。ヴィンヌィツャなら暗くなってから到着なので、初めての町としてはやや腰が引けました。結局、仕方なく早朝発の唯一のインターシティ(キエフ行き)を使うことにしました。
チケットはウクライナ国鉄のサイトで購入しました。
朝のオデッサ駅。町は真っ暗でしたが、人は動いています。
頭端式ホームの一番右のホームに列車が待機していました。
あれ。インターシティだからてっきり電車かと思っていましたが、電気機関車が牽引する客車列車でした。だから7時間もかかるのかも。ちなみにオデッサとキエフの間は完全に複線かつ電化されています。
ちなみに厳密にはこの列車はダルヌィツャДарниця行きです。
奮発して取った一等座席車。車両の真ん中に荷物置き場と外套掛けがありました。座席の向きは固定です。発車の後、車掌の検札あり。
ヴァプニャルカВапняркаまでくれば半分くらい。
ウクライナ鉄道の要所、ジメーリンカЖмеринка。
キエフ駅に入る直前の客車区。
こうして1月30日以来のキエフ入りを果たしました。
久々のオリヴィエのでの食事。二日後に支店長と合流です。
ともかく、そういうことになりましたのでキエフに移動せねばなりません。
ただし、オデッサとキエフ間はインターシティでも7時間程度かかります。それ故、途中の何処かで一泊くらいしたいというのが中年の思うところ。狙うとすれば、ヴィンヌィツャВінниця、ドニプロДніпро、チェルカッスィЧеркасиくらいかと考えました。
ところが先に調べたように、ドニプロ、チェルカッスィ行きは夜行列車。ヴィンヌィツャなら暗くなってから到着なので、初めての町としてはやや腰が引けました。結局、仕方なく早朝発の唯一のインターシティ(キエフ行き)を使うことにしました。
チケットはウクライナ国鉄のサイトで購入しました。
朝のオデッサ駅。町は真っ暗でしたが、人は動いています。
頭端式ホームの一番右のホームに列車が待機していました。
あれ。インターシティだからてっきり電車かと思っていましたが、電気機関車が牽引する客車列車でした。だから7時間もかかるのかも。ちなみにオデッサとキエフの間は完全に複線かつ電化されています。
ちなみに厳密にはこの列車はダルヌィツャДарниця行きです。
奮発して取った一等座席車。車両の真ん中に荷物置き場と外套掛けがありました。座席の向きは固定です。発車の後、車掌の検札あり。
ヴァプニャルカВапняркаまでくれば半分くらい。
ウクライナ鉄道の要所、ジメーリンカЖмеринка。
キエフ駅に入る直前の客車区。
こうして1月30日以来のキエフ入りを果たしました。
久々のオリヴィエのでの食事。二日後に支店長と合流です。
ーーーーー
After arriving at the Odessa branch, I received a number of orders. I was also asked about my long-term plans for the future, and I expressed my wishes. I don't know when I'll be returning to Japan yet. However, for now, I'll first meet up with the branch manager in Moscow and then we'll both move to a certain place together. The branch manager is a very capable person, so I won't be entertaining him, but will be accompanying him as a subordinate.
Anyway, that's how things are, so I have to move to Kiev.
However, it takes about 7 hours to travel between Odessa and Kiev even by intercity train. Therefore, the middle-aged man's thoughts were that he would like to spend the night somewhere along the way. He thought that Vinnytsia, Dnipro and Cherkasy would be good places to stay.
However, as I had already researched, the trains to Dnipro and Cherkasy were night trains. If I went to Vinnytsia, I would arrive after dark, so I was a little hesitant about visiting a new town. In the end, I had no choice but to use the only intercity train (to Kiev) that departed in the early morning.
I bought the ticket on the website of the Ukrainian National Railways.
Odessa Station in the morning. The town was pitch dark, but people were moving about.
The train was waiting on the far right platform of the head-end platform.
Huh? I thought it was a train because it was an intercity train, but it was a passenger train pulled by an electric locomotive. That's why it takes 7 hours. By the way, the section between Odessa and Kiev is fully double-tracked and electrified.
Incidentally, strictly speaking, this train is bound for Darnitsa.
I splurged and got a first-class seat car. There was a luggage compartment and coat rack in the middle of the car. The seats were fixed in position. After departure, the conductor checked tickets.
If you get to Vapnyarka, you're about halfway there.
Zhmerinka is a key point on the Ukrainian Railway.
The passenger car section just before entering Kiev Station.
In this way, we finally made it to Kiev after 30 January.
We had a meal at Olivier's after a long time. We will meet up with the branch manager in two days.
0 件のコメント:
コメントを投稿