2016年7月10日日曜日

ウクライナの長距離列車3:キエフ発ドニプロ左岸行き(非インターシティ系)(2016年版)

 ウクライナの鉄道でインターシティ系統と国際列車を除くと、古くからある長距離列車(主に夜行)が残ります。今回はそのうち、終着点がドニプロ左岸に当たるものをリストアップしてみます。尚、ここにはドニプロ右岸経由で、しかし終点は左岸である列車も含みます。またリストアップの順番はおよそ、北の路線から南の路線の順になっています。
*このほか臨時便がでたりします。また値段や時刻は出発日、上り下り等で変わりますのであくまで目安にしてください。

〇キエフКиїв-ネダンチチНеданчичі線

キエフ発 1823-2254

三等座席約76G



〇キエフКиїв-スラヴティチСлавутич線

キエフ発 1342-1751、2058-0109
三等座席約70G


〇キエフКиїв-チェルニヒウЧернігів線(厳密にはヘルソン-チェルニヒウ線の一部)

キエフ発 1045-1320
一等寝台なしの模様、二等寝台約230G、三等寝台約90G


〇キエフКиїв-ショストカШостка線

キエフ発 1342-1751、2058-0109
一等座席約140G、二等座席約80G、三等座席はない模様
「地域急行」と呼ばれています。


〇キエフКиїв-ハルキウХарків線(「北回り」)

キエフ発 0020-0825、2118-0644
0020発は三等座席のみ約110G、2118発は一等寝台約345G、二等寝台約155G、三等寝台約99G



〇キエフКиїв-ハルキウХарків線(「直行便」)

キエフ発 0139-0820、0311-1221、2222-0627
一等寝台約560-790G、二等寝台約280-380G、三等寝台約160-180G



〇キエフКиїв-ポルタヴァПолтава線

キエフ発 1817-2327
三等座席約120G



〇キエフКиїв-クレメンチュクКременчук線(ポルタヴァ行きに併結)

キエフ発 1817-2350
三等座席100G



〇キエフКиїв-ルィスィチャンシクЛисичанськ線

キエフ発 2324-1524
一等寝台約800G、二等寝台約330G、三等寝台約140G



〇キエフКиїв-コスチャンティニウカКостянтинівка線(「直行便」)

キエフ発 1922-0737
一等寝台約620G、二等寝台約260G、三等寝台約120G



〇キエフКиїв-コスチャンティニウカКостянтинівка線(「北回り」)

キエフ発 2118-1217
一等寝台約480G、二等寝台約210G、三等寝台約130G



〇キエフКиїв-ザポリッジャЗапоріжжя線

キエフ発 1639-0316 、1948-0502、2022-0731
一等寝台約450-710G、二等寝台約200-330G、三等寝台約120-160G



〇キエフКиїв-マリウポリМаріуполь線(日によってЗапоріжжя線を延長)(アゾフ号)

キエフ発 1639-1059
一等寝台約560G、二等寝台約240G、三等寝台約150G




〇キエフКиїв-ベルジャンシクБердянськ線

キエフ発 1741-0934
一等寝台約670G、二等寝台約310G、三等寝台約170G



〇キエフКиїв-ノヴォオレクシーウカНовоолексіївка線

キエフ発 1948-0825、2144-1308
一等寝台約670-750G、二等寝台約280-410G、三等寝台約170-180G




〇キエフКиїв-ヘニチェシクГенічеськ線

キエフ発 2144-1334
一等寝台約670G、二等寝台約280G、三等寝台約170G



*恐らく、このヘニチェシク行き、ノヴォオレクシーフカ行きは、クリミアがウクライナに戻ることがあれば、シンフェローポリまで通じることになるのでしょう。

(2016.7.10)

(Запорожье, Киев, Мариуполь, Неданчичи, Полтава, скорый поезд, Сумы, Харьков, Чернигов, )
ーーーーー

If you exclude intercity and international trains from the Ukrainian railway system, you are left with the long-distance trains (mainly night trains) that have been around for a long time. In this article, we will list the trains whose final destination is on the left bank of the Dnipro River. This also includes trains that travel via the right bank of the Dnipro River but terminate on the left bank. The order of the list is roughly from the northern lines to the southern lines.

In addition, there are also occasional trains. Also, please note that prices and times may change depending on the day of departure, whether it is an up or down train, etc., so please use this as a rough guide only.


〇Kiev Київ-Неданчичі line

Departing from Kiev 1823-2254

Third class seat approx. 76G



〇Kyiv Київ-Slavutych Славутич line

Departing from Kyiv 1342-1751, 2058-0109

Third class seat approx. 70G


〇 Kiev Київ-Chernihiv Чернігів line (technically part of the Kherson-Chernihiv line)

Departing from Kiev 1045-1320

No first class sleeping car, second class sleeping car approx. 230G, third class sleeping car approx. 90G

〇Kiev-Shostka line

Departing from Kiev: 1342-1751, 2058-0109

First class seats approx. 140G, second class seats approx. 80G, no third class seats
This is called a “regional express”.

Kiev-Kharkiv line (the “northern route”)

Departing from Kiev: 0020-0825, 2118-0644

The 0020 train has only third class seating, costing around 110G, while the 2118 train has first class sleeping car tickets costing around 345G, second class sleeping car tickets costing around 155G, and third class sleeping car tickets costing around 99G



〇Kiev-Kharkiv line (direct flights)

Departing from Kiev: 0139-0820, 0311-1221, 2222-0627

First class sleeping car: approx. 560-790G, Second class sleeping car: approx. 280-380G, Third class sleeping car: approx. 160-180G




〇 Kiev Київ-Poltava Полтава line

From Kiev: 1817-2327

Third class seat: approx. 120G



〇Kiev-Kremenchuk line (coupled to the train bound for Poltava)

Departing from Kiev 1817-2350

Third class seat 100G



〇Kyiv-Lysychansk line

Departing from Kyiv 2324-1524

First class sleeping car approx. 800G, second class sleeping car approx. 330G, third class sleeping car approx. 140G



〇Kiev-Kostyantynivka line (direct service)

Departing from Kiev 1922-0737

First class sleeping car approx. 620G, second class sleeping car approx. 260G, third class sleeping car approx. 120G



〇Kiev-Kostyantynivka line (the “northern route”)

Departing from Kiev: 2118-1217

First class sleeping car: approx. 480G, Second class sleeping car: approx. 210G, Third class sleeping car: approx. 130G



〇Kiev-Zaporizhzhya line

Departing from Kiev: 1639-0316, 1948-0502, 2022-0731

First class sleeping car: approx. 450-710G, Second class sleeping car: approx. 200-330G, Third class sleeping car: approx. 120-160G



〇Kiev-Mariupol line (extends to Zaporizhzhya line on some days) (Azov)

Departure from Kiev 1639-1059

First class sleeping car approx. 560G, Second class sleeping car approx. 240G, Third class sleeping car approx. 150G




〇Kiev-Berdyansk line

Departing from Kiev 1741-0934

First class sleeping car approx. 670G, Second class sleeping car approx. 310G, Third class sleeping car approx. 170G



〇 Kiev Київ-Novooleksyivka Новоолексіївка line

Departing from Kiev 1948-0825, 2144-1308

First class sleeping car approx. 670-750G, Second class sleeping car approx. 280-410G, Third class sleeping car approx. 170-180G




〇Kiev-Kherson line

Departing from Kiev: 2144-1334

First class sleeping car: approx. 670G, Second class sleeping car: approx. 280G, Third class sleeping car: approx. 170G



* Presumably, if Crimea were to return to Ukraine, these trains to Henichesk and Novooleksyivka would continue to Simferopol.


(10 July 2016)

(Zaporozhye, Kiev, Mariupol, Nedanchichi, Poltava, express train, Sumy, Kharkiv, Chernihiv,)

0 件のコメント:

コメントを投稿

ロシア出入国時の(日本人)指紋採取の開始

大使館より連絡が入りました。 __________ 日本人を含む外国人がロシアに入国及び出国する際の審査において 、 指紋等の個人生体識別情報を採取する措置がモスクワに所在する空 港にて12月1日より先行開始されます。 空港でのロシア入国及び出国手続きの際にはご留意ください。 1...