既に前々から決まっていたことですが、上司よりキエフに戻るよう命じられていましたので、今回は列車で戻ることにしました。暑いけれどもいろいろと楽しかったキシナウChisinau生活とお別れする準備です。
キエフ行きの列車は全てモスクワ行きです。つまりキエフで途中下車することになるわけです。上の表はウクライナ国鉄の頁で調べたもので、まあ基本的には3本あります。ただ、66番列車だけは月水金日のみ発車です。
それで実際によく見てみると、3本は同じルートを走るわけではないことに気づきました。
要は、毎日出ている47、341列車(地図の赤線)はモルドヴァの丘陵地帯を越えてモヒリウ・ポジリシキーからウクライナに入る列車です。当然時間がかかります。しかし66番列車(青線)は東に進み、すぐにウクライナに入って北上します。平地なので飛ばせますから時間は短めです。
モスクワまででも29時間です。ただ、地図を見ると一目瞭然なのですが、往路で避けた「沿ドニ」経由になります。ただ、どうも他人さまのブログ等を見ていると、鉄道でオデッサに抜ける場合(線路的には66列車と一緒)に特に問題は生じていないようなので、思い切ってこの列車を選びました。昼13時過ぎにキエフ到着なら、宿に入るのも楽ですし。
そのようなわけで、キシナウ駅で得意のプラツカルト下段を依頼すると768L60Bでした。5000円弱というところでしょうか。カード払いも出来たのですが、モルドヴァ・レイがこのままだと余ってしまうので現金払いにしました。
こちらの出発時間が真夜中なので、夕方から駅近くで待機することになりそうです。(2016.7.1)
(київ, кишнев, )
キエフ行きの列車は全てモスクワ行きです。つまりキエフで途中下車することになるわけです。上の表はウクライナ国鉄の頁で調べたもので、まあ基本的には3本あります。ただ、66番列車だけは月水金日のみ発車です。
それで実際によく見てみると、3本は同じルートを走るわけではないことに気づきました。
要は、毎日出ている47、341列車(地図の赤線)はモルドヴァの丘陵地帯を越えてモヒリウ・ポジリシキーからウクライナに入る列車です。当然時間がかかります。しかし66番列車(青線)は東に進み、すぐにウクライナに入って北上します。平地なので飛ばせますから時間は短めです。
モスクワまででも29時間です。ただ、地図を見ると一目瞭然なのですが、往路で避けた「沿ドニ」経由になります。ただ、どうも他人さまのブログ等を見ていると、鉄道でオデッサに抜ける場合(線路的には66列車と一緒)に特に問題は生じていないようなので、思い切ってこの列車を選びました。昼13時過ぎにキエフ到着なら、宿に入るのも楽ですし。
そのようなわけで、キシナウ駅で得意のプラツカルト下段を依頼すると768L60Bでした。5000円弱というところでしょうか。カード払いも出来たのですが、モルドヴァ・レイがこのままだと余ってしまうので現金払いにしました。
こちらの出発時間が真夜中なので、夕方から駅近くで待機することになりそうです。(2016.7.1)
(київ, кишнев, )
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Although it had already been decided some time ago, I was ordered by my boss to return to Kiev, so this time I decided to go back by train. I'm preparing to say goodbye to Chisinau, a place where I had a lot of fun despite the heat.
All the trains to Kiev are actually bound for Moscow, which means you have to get off the train in Kiev. The table above is based on information from the Ukrainian Railways website, and there are basically three trains. However, only the No. 66 train departs on Mondays, Wednesdays, Fridays and Sundays.
When I looked more closely, I realized that the three trains do not all follow the same route.
In short, the 47 and 341 trains (red lines on the map) that run every day cross the Moldovan hills and enter Ukraine from Mohilyov-Posad. Naturally, they take a long time. However, the 66 train (blue line) heads east and quickly enters Ukraine and heads north. Because it is on flat ground, it can be sped up, so it takes less time.
It takes 29 hours to get to Moscow. However, as you can see from the map, it takes the same route as the “Along Dni” that we avoided on the outward journey. However, when I looked at other people's blogs, it seemed that there were no particular problems when getting to Odessa by train (the same route as the 66 train), so I decided to take this train. If I arrive in Kiev after 1pm, it will be easy to check into my accommodation.
So, when I asked for the lower level of the platform ticket at Kishinev Station, I was given 768L60B. I think it was just under 5000 yen. I could have paid by credit card, but I decided to pay in cash because I would have too much Moldovan lei left over if I did that.
Since our departure time is in the middle of the night, we'll probably have to wait near the station from the evening. (July 1, 2016)
(київ, кишнев, )
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